Nedan följer verksamhetsberättelse för 2019 inför årsmötet 13 februair.

Verksamhetsberättelse 2019

20 JAN 2020 17:46
  • Skapad: 20 JAN 2020 17:46

VERKSAMHETSBERÄTTELSE FÖR SKREA IDROTTSFÖRENING AVSEENDE VERKSAMHETSÅRET 2019-01-01 – 2019 – 12 -31.

Styrelsen har bestått av Peter Johansson ordförande, Lars-Erik Carlsson kassör och sekreterare, Jan-Olof Johansson, Ulf Andersson vice ordförande, Per Larsson, Stefan Holmgren, Anna Karlsson, Pär Falk, och Victor Johnsson

Revisorer har varit Håkan Larsson Viktor Karlsson.

Vaktmästare på extratjänst Hussein Ibrahim.

Föreningen har den 31 december 341 medlemmar, 308 är aktiva,

Styrelsen har under året haft 10 protokollförda möten och ett antal icke protokollförda träffar.

Verksamheten 2019

Föreningens verksamheter har under året varit uppdelad i kommittéer enligt följande:

• Fotboll – herr
  • Fotboll – ungdom
  • Anläggning
  • Marknad – sponsring

Fotboll – herr:

Tränare har varit Björn Samuelsson med Peter Carlsson som assisterande, Per-Ola Svensson som målvaktstränare och Kent Skoglund som lagledare. Lagledare för B-laget har varit Axel Karlsson och Andrew Hayes.

A-laget slutade på 5:e plats i division 5 efter att länge varit med i kampen om uppflyttning.  B-laget kom på andra plats i reservserien klass 2 mellersta.

A-laget har deltagit i Nyårscupen.

Priset till årets spelare gick till Christoffer Johansson.

Matchen mot Galtabäcks BK sändes live via Hallands Nyheter.

Fotboll – ungdom:

Föreningen har under året haft 6 pojklag och två flicklag som deltagit i Hallands fotbollförbunds serier. Vidare har vi haft sex pojklag och ett flicklag som spelat i sammandrag arrangerade av Mellersta Hallands fotbollsallians. Därutöver har det vi haft träning för barn 4-6 år. Hela 35 barn har deltagit i denna verksamhet.

Föreningen har genomfört Landslagets Fotbollsskola med 54 deltagare. Som instruktör hade vi ungdomsspelare som skötte uppdraget på ett bra sätt.

Vi har genomfört domarutbildning för 5- och 7-mnna spel.

Ungdomskommittén har genomfört två utbildningsdagar tillsammans med SISU idrottsutbildarna och Hallands FF. Finansiering genom idrottslyftet.

Ungdomsverksamheter har ökat mycket. Antalet barn/ungdomar som kommer till föreningen har ökat med 30 %. Detta beroende på den stora inflyttningen. Vi har genomfört ”Fotbollslekis” vid 6 tillfällen, med igenomsnitt 15 barn, 3-4 år gamla.                                                                                                                       Ungdomslagens verksamhetsberättelser bifogas.

Föreningen tackar alla de ideella ledare som ställt upp som tränare under året.

Anläggning:

Föreningen har haft en vaktmästare, Hussein Ibrahim, som varit anställd på extratjänst.  Denna tjänst har fr.o.m. 2019-11-27 övergått till en lönebidragsanställning på ett år med option på ytterligare två år. Vaktmästaren har varit anställd på heltid. Han har skött verksamheten på ett förtjänstfullt sätt.

Genom ett investeringsbidrag från Falkenbergs Kommun har föreningen satt upp ett staket mot Skrea Stationsväg.

Genom bidrag från Framtidsbanken har det varit möjligt att fördjupa bevattningsdammen, vilket gjort att vi kunnat hålla planerna gröna under sommarens torka. Ett stort tack till framtidsbanken.

Med bidrag från Idrottslyftet har vi kunnat skaffa en plan med sarg för 3-mannaspel.

Evenemang:

Likt tidigare år har föreningen ordnat camping vid Wheels & Wings, ett arrangemang som ger många sköna kronor.

Tipspromenader har genomförts vid Hansagårds Camping. Under hösten har föreningen ordnat promenader från Skrea IP. Tipspromenader är inte vad det var förr, mindre intresse. Trots det ger det bra pengar till föreningen.

Föreningen har medverkat vid fyra ”Kaffekalas” med lottförsäljning.

Sponsring:

Sponsorkommittén har genom hårt arbete och goda kontakter ökad intäkterna under 2019. Kommittén har genomfört en sponsorträff i samband med ”Farsen på Vallarna”.

Övrigt:

• Föreningen har erhållit pengar från Svenska Spel, ”Gräsroten”, där spelare noterar Skrea IF som sin förening.
  • Föreningen har via Pantamerakampanjen samlat burkar och PET flaskor, vilket under året inbringat över 50 000 kronor.

Slutligen vill vi tacka alla ledare, sponsorer, föräldrar. Massmedia och övriga intresserade som på olika sätt stöttat föreningen.

Skribent: Lars-Erik Karlsson
Epost: This is a mailto link

swish

Ett stort TACK till våra bussponsorer        Larmtjänst